Tuesday, October 9, 2012

Apa Khabar Iman??

Assalamualaikum w.b.t ~~

Kita selalu akan bertanya khabar orang yang kita sayang, kaum keluarga dan rakan-rakan..  Pernah tak kadang-kadang kita bertanya pulak tentang khabar iman kita.  Sihat ke dia hari ni, Makin kurang or makin bertambah ke dia, Selalu kite nak buat checklist untuk persiapan perkahwinan la, bersalin la, kenduri la, itulah inilah.  Ape banyak punya lah la.. HEHE..  Sesekali tu kita cuba lah buat checklist iman pulak, semoga kita lebih muhasabah diri dalam hidup ni.  Dah bagus sangat ke kita ni pada pandangan Allah yang kita nak sombong denganNYA, Dah bersedia ke nak menghadap DIA bila ajal kita sampai entah bila-bila masa? Pernah tak kita fikirkan semua tu.  Setiap hari aku akan selalu terfikir betapa baiknya Allah dan bertapa cantiknya setiap perjalanan hidup yang DIA tentukan pada setiap hambanya.  Kalau Allah bagi Ujian pada aku n aku pulak bersabar, aku rasa cukup tenang n Allah gantikan dengan kekuatan yang datang entah dari mane.  Itulah pertolongan dariNYA.  Alhamdulillah Syukran Ya Allah,  Aku bersyukur dengan perjalanan hidup ku walaupun kadang-kadang ada pasang surutnya.  Tetapi aku tetap bahagia dan bersyukur.  Ampunkan segala khilaf ku.. ~ ~




p/s: kalau orang buat jahat dengan kita, kita jangan balas balik taw,  Biarlah Allah yang menentukan balasan untuk mereka nanti. Kalau kita lebih sabar tu makna nya Imam kita hebatlah.. Yeay.. :-)

Okbai

No comments:

Post a Comment