Tuesday, December 4, 2012

Politik Kerja



Assalamualaikum w.b.t ~~

Tajuk entry tu memang betol2 buat semua orang rasa geram dan bengang kan dengan manusia yang suke mempolitikkan kerja ni.. aku ni takdela pulak tau sangat tentang politik kerja ni, cuma yang aku tau politik kerja tu melibatkan orang yang suke mengipas bos dengan erti kata lain bodek kuat.  Itu yang terjadi kat aku and department aku sekarang ni.  Yang bengangnye tu, orang yang "kaki bodek bos" tu takde kene mengene lansong dengan department kitorang. Die dari IT department, dahla sorang2 je dalam IT.  Yang aku geram tu die dahla dari india, bukan orang sini, then nak carik pasal dengan geng2 marketing aku..  Abis semua ape yang kitorang bukak die nak block.. Die dah kenape, dengki sesangat  dengan kitorang.. Kau buat jelah keje kau.. ktorg tak penah kacau kau pon..  Semenjak aku dapat tau "True Colors" die, aku teros taknak tegur2 and pandang muke die.. Sorry to say la if aku ni dah bengang dengan orang yang kacau hidup aku if aku tak penah kacau hidup die, aku memang macam ni lah..  Tak kuasa nak cakap banyak, buang air liur aku je.. Tapi biaselah setiap tempat yang kite kerja mesti akan tersesat seorang dua yang akan dengki dengan kite kan. so kite ni just kene berhati-hati jelah sebab takut tanpa kite sedari orang yang "kepohchi" cari pasal dengan kite pulak kan.  Kerja tak seberapa tapi ada hati nak jage department lain. Department sendiri kelam kabut.. Oke lah malas nak cakap banyak pada orang yg "nobody" dgn aku ni..  Aku doakan semoga die cepat-cepat kene balik ke india.. amin.. ~~




Wassalam..

No comments:

Post a Comment